3 treningsøvelser for deg med liten tid

På tide å begynne på sommerkroppen? De fleste av oss ønsker å få en fin kropp til sommeren, men mange av oss har ikke tid eller tar oss ikke tid til trene.

I stedet for å komme opp med unnskyldninger får du 3 treningsøkter du kan gjøre akkurat nå.

Armhevninger
En favoritt blant de fleste treningsglade, denne øvelsen er ideell for biceps, triceps og magemuskler. Alle har gjort denne øvelsen i gymtimen, nå er det på tide å gjøre den igjen.

Planken
Ønsker du en ordentlig sixpack? En av de mest effektive øvelsene for å få magen du ønsker deg er planken. Legg deg ned på bakken, nesten som om du skulle ta armhevinger.

Hold kroppen rett og bli i posisjonen så lenge som mulig. Gjør det samme på høyre og venstre side for å få full effekt.

Knebøy
Knebøy bygger hele kroppen din. Du vil rask merke at det blir lettere å gå i trapper og kunne gå raskere. Øvelsen kan gjøres både med stang på treningssenter og hjemme uten.

Treningen gjør at du får mer styrke, forbedrer bevegeligheten din, koordinasjonen og kroppen blir mer stabil.

Ikke gjør Situps

Hva med tenker du kanskje nå? Øvelsen er faktisk ikke særlig effektiv, og hjelper deg ikke til flat eller definert mage.

I en undersøkelse utført av forskere fra San Diego State University kommer situps på nest siste plass over mageøvelser.

Problemet er at mange bruker hoftene fremfor magemusklene. I tillegg utsettes ryggsøylen for veldig slitasje som lett fører til skader. Derfor bør du heller ta Planken eller noen ekstra Knebøy for å så magen du ønsker deg.

Viktigere med å ta maks antall fremfor hvor lenge du trenger

Forskning viser at det er bedre at du tar få med tunge og harde treningsøkter, fremfor flere lettere øvelser over lengre tid. Slik at musklene blir brutt ned og
oksygenopptaket blir maksimalt.

Kom i gang nå!

Enten du egentlig gjør deg klar for jobb, en date eller ligger i sofaen å leser denne artikkelen – stopp hva du gjør og begynn å øk forbrenningen!