Alle bedrifter vet hvor viktig markedsføring er. Det holder ikke med et godt produkt hvis ingen vet at det eksisterer. Det finnes masse forskjellige strategier man kan bruke, men mange bedrifter begrenser seg til markedsføringsstrategiene de allerede er kjent med. Nettkasinoer har lyktes godt med sine strategier og disse kan også brukes av andre bedrifter. Her skal du få de beste tipsene for å bli like god på markedsføring som de beste nettkasinoene.
Søkemotoroptimalisering
Ved å bruke søkemotoroptimalisering, eller SEO, kan kunder finne bedriften din når de søker etter ord som er relevante til din virksomhet. Dette er en enkel måte å gjøre kunder oppmerksomme på at bedriften din eksisterer. Alt som kreves er å bruke populære søkeord på nettsiden din. Jo flere steder du bruker søkeord, jo bedre. Helst i alle tekster. Men husk at søkeordene må passe naturlig inn i teksten.
Ved å bruke SEO vil nettsiden din dukke opp høyt på listen over søkeresultat. Dette fører til høyere eksponering som igjen fører til flere kunder.
Bonuser
Bonuser kan brukes for å tiltrekke seg nye kunder, eller for å holde på eksisterende kunder. Nettkasinoer er eksperter i bruk av bonuser. Bonuser og andre gratis ting er alltid populært hos kundene. En type bonus som kommer både kunde og bedrift til gode er vervebonus, hvor kunden verver en ny kunde. Dette er en måte å både holde på en eksisterende kunde, men også få nye kunder.
Nettkasinoer gir også ofte nye kunder muligheten til å prøve tjenestene deres gratis. De fleste av oss liker å prøve før vi kjøper, det gir en følelse av trygghet og kontroll. Følg gjerne opp med et tidsbegrenset tilbud. Mens noen kunder tar gratisprøven og lar det være med det, vil du få mer oppmerksomhet og nå ut til et større publikum, som igjen vil gi deg flere kunder.
Trenger du litt inspirasjon finner du her en grundig gjennomgang av de beste bonusene nettkasinoene har å tilby.
Sosiale medier
Om vi innrømmer det eller ikke så tilbringer vi mye tid hver dag på sosiale medier. Derfor er det veldig viktig å bruke Instagram, Facebook og Twitter i markedsføring. Gjerne TikTok også, hvis du har en yngre målgruppe.
Å opprettet en konto på sosiale medier gir deg ikke bare muligheten til å promotere bedriften din, men også få direkte kontakt med kundene. God kundeservice har alltid vært viktig, men med sosiale medier kan du i tillegg komme i kontakt med kunden på et mer personlig nivå. De fleste kontakter kundeservice når noe er galt, men i sosiale medier kan du skape et forhold til kunden ved å publisere positive bilder, videoer og tekster som kunden kan kommentere på. Da er det viktig å svare eller i det minste like kommentarene kundene, og de potensielle kundene, legger igjen, så de føler seg sett.
Sosiale medier gir også kundene en mulighet til å snakke sammen og skaper et lite digitalt samfunn. Dette kan skape en følelse av tilhørighet og lojalitet hos kundene.
Innholdsproduksjon trenger ikke være kjempekomplisert. Det finnes masse gode tips til hvordan lykke med markedsføring i sosiale medier.
Customer Relationship Management
Customer Relationship Management, eller CRM, er en forretningsstrategi som brukes mye blant nettkasinoer og er et viktig verktøy innen markedsføring. CRM lar bedrifter automatiserer en rekke forskjellige oppgaver og sentraliserer data. Kundene er i fokus og CRM lar deg opprettholde et personlig forhold til kundene for å kunne møte behovene deres. Målet er å gi kundene en best mulig opplevelse så de blir værende og vil anbefale bedriften til andre.
Men CRM jobber også for deg og bedriften, for å gjøre hverdagen lettere og mer effektiv.
Pay-per-click
Hvis du har budsjett til det, kan det lønne seg å benytte deg as pay-per-click, eller PPC. Det er en effektive måte å nå målgruppen din på gjennom Googles søkemotorresultat. Kort forklart betaler du en liten avgift hver gang noen klikker på annonsen din. Du kjøper deg plass på høyt oppe på Googles liste over søkeresultat for å nå ut til flere potensielle kunder.
I en markedsføringstilnærming for bedrifter er det tre prosessene som tas: å identifisere passende søkeord, produsere annonser og å by på annonseplassering blant Googles sponsede lenker når noen søker på et søkeord som er relatert til bedriftens tilbud.
PCC bør brukes sammen med SEO for best resultat, ikke som en erstatning. Google kan vurdere en økt rangering i søkeresultatene når antall besøk på et bestemt nettsted går opp.
Kort oppsummert
Det er mange gode markedsføringstips å hente fra nettkasinoene. SEO og PPC brukes for å nå øke bevisstheten rundt bedriften og nå ut til nye kunder. Bonuser kan trekke nye kunder og belønne gamle kunder. CRM sentraliserer data og automatiserer oppgaver. Sosiale medier gir deg nærere kontakt med kunden og muligheten til å nå er stort publikum.