Et russisk markedsføringsbyrå har gjort stor suksess med en noe annerledes variant av reklame. Vi er ikke sikre på om dette vil være noe for oss her til lands (uten at Kari Jaquesson tenner på alle plugger), men absolutt en interessant ide.
Det er ikke til å komme fra at vi menn ofte fester blikket på damenes to fordeler, og dette har et russisk reklamebyrå tatt til etterretning. «Tittygram» er navnet på selskapet, og de selger reklameplass på damers pupper. Ja, du leste riktig. Her stiller damene frontpartiet til rådighet for at selskaper skal kunne få reklamert tjenestene sine, og mer strategisk plassert kan vel en reklame knapt være, eller?
Tittygram
Vi innrømmer, med fare for å virke sjåvinistiske, at dette er en forlokkende ide. Denne formen for markedsføring startet opp i mars, og er blitt en hit blant lokale firmaer. Reklameplass selges som «hakka møkk», og vi har en mistanke om at det er nettopp det vi hadde endt opp som her til lands med en slik ide.
Reaksjoner
Reklamestuntet «Tittygram» har fått reaksjoner, selv i det temmelig sjåvinistiske Russland. Mange positive, fra menn selvsagt. Damer er heller noe mer sinte. Reklamemetoden kan nok sies å være av det mer platte slaget. Effektiv er den garantert, om målet er å skape oppmerksomhet.
Her til lands
Sitter du nå med en tanke om at «puppegram» kunne blitt en hit her til lands? Da bør du kanskje tenke deg om en gang til. Likhetstanken har en sterk posisjon i dette landet, og vi er ikke i tvil om at en slik markedsføring ville ført til hysteriske tilstander. Er målet å komme på avisforsidene, koste hva det koste vil, er det bare å sette i gang. Det vanskeligste blir nok å finne firma som er villige til å eksponere seg selv på denne måten.