Sponset innhold: Pepsi Max lar deg danse i regnet – uten å bli søkk våt

Pepsi Max har tatt tak i en av de største utfordringene man kan møte på en festival, og funnet løsningen på dette. I deres film ”Dancing in the rain” har de tatt det norske sommer regnet og gjort det om til en dansefest.

Valg av sted for filminnspillingen landet på Øyafestivalen i Oslo, der norske festivaldeltakere ble overrasket av en spesialbygget regnmaskin.

 

Denne sommeren har Pepsi Max reist rundt på festivaler i Europa for å finne nye og kreative måter å gjøre festivalopplevelsen så morsom som mulig, alt fra droner som finner venner du har mistet i menneskemengden (“Friend Finder”) til sensorer i bakken foran scenen som gjør at publikums energi og intensitet er med på å skape selve konsertopplevelsen (“Dancemeter”).

Den nyeste filmen i serien tar tak i én av utfordringene festivaldeltakere ofte møter på festival, nemlig regn.- Regn og festival er vanligvis en dårlig kombinasjon, men vi ønsket å lage en scene hvor publikum kunne få oppleve begge deler samtidig og på en positiv og morsom måte, sier Michael Blanket, Marketing Manager for Pepsi Max i Norden.

pepsi-max-dancing-in-the-rain-en-person

Installasjonen ble satt opp av det kreative byrået Yellow Banana. Riggen bestod av en rekke spesialkonstruerte vannprintere som lot det ”regne” uavbrutt over en 50 kvadratmeter stor scene.

Vannprinterne ble utstyrt med bevegelsessensorer som registrerte når det var mennesker på scenen og som kunne forutsi bevegelser. Når en person ble identifisert på scenen stoppet ”regnet” direkte over personen umiddelbart, mens resten av scenen fremdeles var dekket av fallende regn.

Se hvordan resultatet av dette ble i filmen her:

Morsom opplevelse

– Vi ønsket å skape følelsen av å kunne danse i regnet uten å bli våt. Jeg synes resultatet ble helt genialt, sier Blankert.

Øyafestivalen synes det er morsomt å få være med på filmen.

– Denne filmen ble veldig bra og vi er glade for å ha Pepsi som samarbeidspartner. At de ville bruke oss som lokasjon på denne måten understreker det gode partnerskapet, sier Fredrik Mortensen, partneransvarlig hos Øyafestivalen.

Sponset innhold